| Powrót |  Edukacja 
          regionalna stwarza możliwość poznania przez uczniów własnego dziedzictwa 
          kultury, podniesienie poziomu edukacji kulturalnej, budzenia szacunku 
          wobec tradycji, przygotowania do twórczego uczestniczenia w życiu kulturalnym. 
          Realizacji treści regionalnych sprzyja zintegrowany charakter tej edukacji 
          oraz związek z wychowaniem rodzinnym i środowiskowym, z którym dziecko 
          jest mocno związane.
 Zalecanymi metodami pracy powinny być metody aktywizujące ucznia oraz 
          pobudzające zainteresowania dzieci. W tym celu powinno się w miarę możliwości 
          prowadzić zajęcia poza szkołą, uwzględniając zajęcia muzealne, muzyczne, 
          plastyczne. Ważne jest również stosowanie metod umożliwiających prezentowanie 
          swoich umiejętności poprzez udział w rozmaitych konkursach, wystawach, 
          pokazach, przedstawieniach itp. Nadrzędnym zadaniem podczas realizacji tego programu w nauczaniu zintegrowanym 
          jest wykształcenie poczucia więzi z otoczeniem oraz odnajdywanie źródeł 
          wartości w dziedzictwie kulturowym w naszym regionie. Edukacja regionalna może być realizowana we współpracy z: 
           instytucjami kultury znajdującymi się w regionie: towarzystwami 
            regionalnymi i kulturowymi, oświatowymi, stowarzyszeniami społecznymi, 
            domami i ośrodkami kultury, muzeami, bibliotekami; indywidualnymi osobami, regionalistami, twórcami, artystami, reprezentantami 
            folkloru, kultury ludowej; rodzicami (wywiady, przekazy, historia rodzin, dorobek rodzin w 
            zachowaniu i pomnażaniu dziedzictwa kulturowego). 
  Cela 
          nauczania:
 
           Wyposażenie uczniów w zasób wiedzy o własnym regionie w powiązaniu 
            z rzeczywistością narodową. Rozwijanie zainteresowań regionem uczniów poprzez zabawy związane 
            z tradycjami, obrzędami i zwyczajami. Rozwijanie postaw patriotycznych uczniów. Kształtowanie więzi emocjonalnych uczniów ze swoim miejscem zamieszkania, 
            regionem, krajem. Rozwijanie aktywności uczniów związanej z uczestniczeniem w życiu 
            danej wspólnoty rodzinnej lub lokalnej. Rozwijanie osobowości ucznia, jego wrażliwości na otaczającą go 
            kulturową rzeczywistość. |  |