| Powrót | Zaproponowane przeze mnie dwie Karty do 
          badania umiejętności uczniów po pierwszym etapie kształcenia opracowane 
          zostały na podstawie Dz. Urz. MEN nr 14 poz. 129 z dnia 15 lutego 1999r. Mimo iż na pierwszy rzut oka są bardzo do siebie podobne, jednak w 
          swej treści zawierają pewne różnice. Zestaw pierwszy jest o podwyższonym, 
          ale ujednoliconym stopniu trudności. Zestaw drugi cechuje mniejsza ilość 
          zadań i niższy stopień trudności. Każda z przedstawionych propozycji 
          zawiera: 
          Kartę badania umiejętności uczniów po pierwszym etapie kształcenia.
 
 Dwie Karty odpowiedzi:
 
               Karta odpowiedzi, w której zastosowałam skalę 0 - 1 z zaznaczeniem, 
                że: 
                
                   za każde poprawnie wykonane zadanie, bez względu na ilość 
                    wykonywanych poleceń stawiamy uczniowi 1 punkt za każde błędnie wykonane zadanie, obojętnie w którym momencie 
                    stawiamy 0 punktu nie stosujemy skali połówkowej ( tzn. 1 pkt. ) Tak więc uczeń może uzyskać maksymalnie tyle punktów, ile jest 
                zadań w danym zestawie.
 
 
 Karta odpowiedzi i do niej Karta punktacji wg ustalonej skali 
                punktowej.Punkty przyznawane są za każde poprawnie wykonane polecenie.
 np. Zadanie wymaga umieszczenia poprawnie czterech podpisów pod 
                obrazkami - uczeń otrzymuje 4 punkty, lub według liczby pomyłek 
                odpowiednio mniej - 3, 2, 1, 0 punktu.
 
 Nie stosujemy tutaj także skali połówkowej.
 
 
Tabelę szczegółowego wykonania zadań - można ją wykorzystać do Karty, 
            gdzie zastosujemy skalę punktową 0 -1 lub Karty wielopunktowej.
 
Tabelę Zestawienia końcowego do umiejscowienia zaplanowanej punktacji 
            oraz stopnia jej realizacji - można także stosować do Karty w skali 
            oceny 0 - 1 lub Karty wielopunktowej. Tabele te, ułatwią sporządzenie sprawozdania 
          dotyczącego mierzenia jakości pracy szkoły lub klasy. Niezbędne jednak do wykonania każdego zestawu są kredki - mam na myśli 
          obrazki, które wymagają pokolorowania - wynika to z polecenia, oraz 
          te, które pozostawiłam specjalnie w konturach. Myślę, że każdy uczeń oprócz pisania czy uzupełniania chętnie, na zakończenie 
          pracy coś samodzielnie pokoloruje. |  |