Karty do badania umiejętności uczniów
po pierwszym etapie kształcenia

Zaproponowane przeze mnie dwie Karty do badania umiejętności uczniów po pierwszym etapie kształcenia opracowane zostały na podstawie Dz. Urz. MEN nr 14 poz. 129 z dnia 15 lutego 1999r.

Mimo iż na pierwszy rzut oka są bardzo do siebie podobne, jednak w swej treści zawierają pewne różnice. Zestaw pierwszy jest o podwyższonym, ale ujednoliconym stopniu trudności. Zestaw drugi cechuje mniejsza ilość zadań i niższy stopień trudności. Każda z przedstawionych propozycji zawiera:

  1. Kartę badania umiejętności uczniów po pierwszym etapie kształcenia.

  2. Dwie Karty odpowiedzi:
    1. Karta odpowiedzi, w której zastosowałam skalę 0 - 1 z zaznaczeniem, że:
      • za każde poprawnie wykonane zadanie, bez względu na ilość wykonywanych poleceń stawiamy uczniowi 1 punkt
      • za każde błędnie wykonane zadanie, obojętnie w którym momencie stawiamy 0 punktu
      • nie stosujemy skali połówkowej ( tzn. 1 pkt. )

      Tak więc uczeń może uzyskać maksymalnie tyle punktów, ile jest zadań w danym zestawie.

    2. Karta odpowiedzi i do niej Karta punktacji wg ustalonej skali punktowej.
      Punkty przyznawane są za każde poprawnie wykonane polecenie.
      np. Zadanie wymaga umieszczenia poprawnie czterech podpisów pod obrazkami - uczeń otrzymuje 4 punkty, lub według liczby pomyłek odpowiednio mniej - 3, 2, 1, 0 punktu.

      Nie stosujemy tutaj także skali połówkowej.

  3. Tabelę szczegółowego wykonania zadań - można ją wykorzystać do Karty, gdzie zastosujemy skalę punktową 0 -1 lub Karty wielopunktowej.

  4. Tabelę Zestawienia końcowego do umiejscowienia zaplanowanej punktacji oraz stopnia jej realizacji - można także stosować do Karty w skali oceny 0 - 1 lub Karty wielopunktowej.

Tabele te, ułatwią sporządzenie sprawozdania dotyczącego mierzenia jakości pracy szkoły lub klasy.

Niezbędne jednak do wykonania każdego zestawu są kredki - mam na myśli obrazki, które wymagają pokolorowania - wynika to z polecenia, oraz te, które pozostawiłam specjalnie w konturach.

Myślę, że każdy uczeń oprócz pisania czy uzupełniania chętnie, na zakończenie pracy coś samodzielnie pokoloruje.

 

Kliknij aby ścišgnšćKarta badania osiągnięć ucznia (wersja łatwiejsza)
wielkość: 1,60 MB; czas ściągania: ok. 7 min. (33,6 kbits/sek.)

Kliknij aby ścišgnšćKarta badania osiągnięć ucznia (wersja trudniejsza)
wielkość: 2,24 MB; czas ściągania: ok. 9 min. (33,6 kbits/sek.)