Powrót |
Zmiany związane z przejściem do klasy czwartej:
- nieuchronne:
- zmiana sposobu oceniania klasyfikacyjnego.
- możliwe:
- zmiana sposobu oceniania bieżącego,
- zróżnicowanie sposobów oceniania przez nauczycieli.
Jak pomóc dzieciom pokonać próg szkolny:
W klasie trzeciej:
- hospitowanie lekcji w klasach czwartych przez wychowawcę klasy
trzeciej;
- hospitowanie lekcji w klasie trzeciej przez nauczycieli klas starszych;
- wprowadzenie oceniania bieżącego punktowego (cyfrowego) obok ocen
opisowych;
- wprowadzanie samooceny dziecka wyrażonej stopniem ("oswajanie
stopnia");
- podawanie do wiadomości uczniów wymagań edukacyjnych.
W klasie czwartej:
- dokładne określanie wymagań edukacyjnych i podawanie ich do wiadomości
uczniów i ich rodziców;
- określenie zasad oceniania, podanie ich do wiadomości uczniów i
ich rodziców oraz respektowanie ich w praktyce przez nauczycieli;
- wprowadzenie miesięcznego okresu adaptacyjnego, bez wystawiania
ocen negatywnych;
- stosowanie złagodzonych zasad oceniania w pierwszym semestrze (np.
wystawianie złych ocen ołówkiem);
- stworzenie możliwości poprawiania ocen;
- stosowanie równolegle oceny opisowej i punktowej w pierwszym semestrze;
- wprowadzenie opisowej oceny zachowania ucznia.
|
|