JAK SIĘ ZMIENIA NASZE MIASTO?
(na przykładzie budynku UM)

 

 
ZAKRES TREŚCI CELE METODY I ŚRODKI UWAGI
 
  • poznanie historii budynku
  • przemiany w wyglądzie budynku
  • dawny i obecny widok z okien UM
  • kamienice w pobliżu UM (zwrócenie uwagi na ich wartości estetyczne)
  • rzeźba "3 fauny" przed budynkiem UM
P
  • pojęcia: Urząd Miejski, kamienica mieszczańska, architekt, styl, faun
  • pamiętanie faktów z historii budynku UM
  • poznanie opisu literackiego zawartego w książkach Horsta Bieńka. Pierwsza polka i Brzozy i wielkie piece
  • rozumienie przemian zachodzących w wyglądzie miast
K
  • umiejętność porównania wyglądu dawnego i dzisiejszego miasta i etapy przemian na przykładzie UM- umiejętność wykorzystania źródeł historycznych i starych fotografii- porównanie starych kamienic z budownictwem współczesnym
W
  • celowość konserwacji i renowacji zabytków
M
  • wycieczka połączona z pogadanką
  • odczytanie fr. Książki
  • dyskusja nad zaszłymi zmianami
S
  • stare fotografie
  • H. Bieniek: Pierwsza polka tenże: Brzozy i wielkie piece
 
 
 

Poprzednia lekcja     Następna lekcja