Pomiędzy... - edukacja ekologiczna
jako pomost między nauczaniem
zintegrowanym a klasą czwartą

 

  • Podejście i rola nauczyciela w procesie dydaktycznym w klasach I-III i klasie czwartej.

  • Metody pracy z dziećmi (metodyka zajęć terenowych, obserwacja przyrodnicza i eksperyment w formie gier i zabaw).

  • Warsztat pracy nauczyciela (baza: budynek i otoczenie szkoły, teren jako obiekt dydaktyczny, literatura, pomoce dydaktyczne, szkolenia).

Ciągłość procesu nauczania jest niezbędnym elementem edukacji szkolnej każdego dziecka. Realizowana w szkole edukacja ekologiczna, w naturalny sposób łącząca wszystkie dziedziny życia, daje dzieciom wyjątkową szansę łagodnego przejścia między pierwszym a drugim etapem nauczania. Wiele w tym względzie zależy od przygotowania nauczycieli nauczania zintegrowanego i ich zaangażowania w prowadzenie zajęć środowiskowych.

Podczas warsztatu zaprezentowane będą proste pomysły, które każdy nauczyciel może zastosować w pracy z dziećmi od zaraz, a także możliwości pogłębiania wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach działalności Ośrodka Edukacji Ekologicznej EKO-OKO oraz programach prowadzonych w ośrodkach edukacji ekologicznej w całym kraju.