OD OPERETKI DO TEATRU MUZYCZNEGO

 

 
ZAKRES TREŚCI CELE METODY I ŚRODKI UWAGI
 
  • dzieje budynku dzisiejszego Teatru Muzycznego
  • utworzenie Operetki Śląskiej po I-szej wojnie
  • sławni artyści
  • najlepsze przedstawienie
  • wyposażenie Operetki
  • współczesna rola Teatru Muzycznego
  • recenzja spektaklu (jak napisać)
P
  • pojęcia: Operetka, teatr, garderoba, scena, kulisy, orkiestra, aktor operetkowy
  • poznanie dziejów budynku
  • poznanie zasad działania Teatru Muzycznego
K
  • umiejętność samodzielnej recenzji przedstawienia
  • umiejętność odróżnienia reperuaru stałego od występów gościnnych
  • umiejętność wskazania na planie miasta budynku Teatru Muzycznego
W
  • uświadomienie roli rozrywki w życiu człowieka
  • kształtowanie poglądu o zasadności uczestnictwa w życiu kulturalnym miasta
M
  • wycieczka do TM
  • pogadanka o teatrze osoby tam pracującej
S
  • dekoracje
  • rekwizyty
  • plan miasta
 
Praca domowa:
W ciągu najbliższego miesiąca uczniowie odwiedzą TM i napiszą recenzję ze spektaklu
 

Poprzednia lekcja     Następna lekcja